Mariette Årets homo!

mariette Hansson

Grattis!

– Tack! I dag är jag ganska trött. Det blev en stor fest i går – det var fullt ös och drag till fyra på natten.


Hur känner du för utmärkelsen med lite distans?

– Det kändes lite overkligt när jag vaknade. Att jag fick ta emot priset av Fredrik Reinfeldt och allt annat. Jag kommer nog sväva på små moln ett tag till.


Vad betyder priset för dig?

– Det är stort. Jag har blivit en förebild för andra osäkra, och även starka. Det är en ära att få vara ett ansikte utåt för något så fint som kärlek.


Hade du på känn att du skulle vinna?

– Lite, jag trodde det stod mellan mig och Eva Brunne (biskop i Stockholm). Jag misstänker att mina fans är lite mer vana vid telefonröstning, det kan ha varit en fördel för mig.


Bland de andra pristagarna finns skådespelerskan Noomi Rapace och Hollywoodfrun Maria Montazami - vad tycker du om dem?

– Noomi var inte där, men Maria Montazami fick ett väldigt jubel och gjorde succé. Jag har inte sett hennes tv-program, men vi fotades tillsammans. Hon verkade skön.


Hur var det att kyssa statsministern på kinden?

– Fint, han var nyrakad och luktade gott.


Grattis Mariette! :)


Kommentarer
Postat av: Fanny

Grattis till finaste Mariette! Är så glad för hennes skull! <3

2010-02-02 @ 21:18:42
URL: http://komigenfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0